راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش
راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش:

تنوع ماشین لباسشویی در بازار لوازم خانگی بسیار زیاد است، بنابراین انتخاب دستگاهی که دارای بهترین کیفیت باشد نیاز به دقت زیادی دارد. بوش یکی از برندهایی است که در سال 1958 اولین لباسشویی اتوماتیک را روانه بازار کرد و با گذشت زمان این دستگاه ها همگام با فناوری های روز دنیا پیشرفته تر شدند و در سرتاسر دنیا مورد توجه کاربران قرار گرفت. چنان چه یکی از الزامات هر خانه ای ماشین لباسشویی می باشد.

ماشین لباسشویی های بوش در ظرفیت های مختلف 7، 8، 9 و 10 کیلوگرم در سری های 2، 4، 6 و 8  تولید می شوند. سری دو ماشین لباسشویی های بوش ساخت کشور ترکیه، سری 4 و 6 هم ساخت ترکیه و هم آلمان دارد و سری های 8 ساخت کشور آلمان می باشند.

این نکته قابل ذکر است که دستگاه های بوش در کشورهای مختلفی تولید می شوند و این موضوع به هیچ عنوان از میزان کیفیت دستگاه و قطعاتی که در آن ها به کار رفته , و نوع استفاده از ماشین لباسشویی بوش نمی کاهد.

در این مقاله از بوش برلین به بررسی ویژگی ها ، استفاده از ماشین لباسشویی بوش و روش جرم گیری دستگاه می پردازیم.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی بوش

ویژگی های لباسشویی بوش:

ماشین های بوش دارای ویژگی هایی هستند که توانسته است از رقیبان خود ال جی و سامسونگ پیشی بگیرد و جزو محبوب ترین دستگاه ها در دنیا شناخته شود. این سیستم ها دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • از موتور EcoSilence Drive در این دستگاه ها استفاده شده است که باعث صرفه جویی در مصرف آب و انرژی می شود و به طور چشم گیری باعث کاهش صدای تولیدی دستگاه می شوند.
  • این لباسشویی ها دارای تکنولوژی ActiveWater هستند که دارای سه بخش تنظیم خودکار، کنترل سنسور و صرفه جویی در آب می باشد. به منظور کاهش در هدر رفت آب این سنسور قادر به تنظیم میزان مصرف آب با توجه به جنس پارچه است و مقدار سرعت شست و شو را افزایش می دهد.
  • یکی از قابلیت های ماشین لباسشویی های بوش امکان اضافه کردن لباس در حین شست و شو است و می توانید لباس هایی که از شست و شو جا مانده اند را اضافه کنید.
  • برای ساخت و استفاده از ماشین لباسشویی بوش از بهترین متریال و قطعات استفاده شده است و در بدنه آن از عایق هایی استفاده شده که باعث می شود در زمان شست و شو دستگاه از خود صداهای اضافی و ناهنجار ایجاد نکند و هر چه مقدار سرعت دستگاه زیاد می شود فرایند شست و شو بدون لرزش و بی صدا ادامه پیدا می کند.
  • طراحی های لباسشویی های بوش بسیار مدرن و چشم نواز می باشد و با توجه به طول عمر و دوام بالایی که دارند انتخابی مناسب جهت استفاده می باشند.
  • هنگام استفاده از ماشین لباسشویی بوش می توانید زمان شستشو را با استفاده از گزینه Time Delay بین 1 تا 24 ساعت تنظیم کنید و هنگامی که وارد منزل می شوید لباس ها شسته شده است.
  • سیستم i-Dos در بعضی از مدل های لباسشویی بوش به کار رفته که می توانید مخزن مربوط به مایع را پر کنید و دستگاه با استفاده از این تکنولوژی به صورت هوشمند مقدار مایع مورد نظر را اندازه گیری می کند و در وقت و زمان و میزان استفاده از مایع شوینده صرفه جویی می شود.

ویژگی های لباسشویی بوش

روش استفاده از ماشین لباسشویی بوش:

برای نصب و راه اندازی و استفاده از ماشین لباسشویی بوش در نظر گرفتن نکات زیر اهمیت دارد:

  1. به هیچ عنوان این سیستم ها در فضای باز نصب نشوند.
  2. تراز دستگاه به خوبی انجام شود.
  3. ماشین لباسشویی در فضایی نصب شود که نه سرد باشد نه گرم.
  4. شیلنگ آب در هنگام نصب زیاد از حد کشیده نشود.
  5. محلی که برای نصب در نظر می گیرید صاف و هموار باشد و بین دستگاه با دیگر سیستم ها به حد کافی فاصله وجود داشته باشد.

روش استفاده از ماشین لباسشویی بوش در هر مدل به یک شکل می باشد. در ابتدا با استفاده از دکمه ای که بر روی دستگاه قرار دارد (دکمه power) آن را روشن کنید تا صفحه نمایش روشن شود.

لباس های خود را داخل ماشین بریزید (به حجم لباسی که داخل ماشین لباسشویی بوش می ریزید توجه کنید که بیش از ظرفیت دستگاه نباشد زیرا این امر به مرور زمان به دستگاه شما آسیب می زند.) با استفاده از ولومی که بر روی دستگاه قرار دارد برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و با توجه به حجم لباس های خود از مواد شوینده استفاده کنید و در نهایت دکمه شروع به کار را بزنید تا استفاده از ماشین لباسشویی بوش خود را شروع کنید.

برنامه زمان لباسشویی بوش

استفاده از ماشین لباسشویی بوش جهت جرمگیری :

با استفاده مداوم و پی در پی مسلما ماشین لباسشویی ها دچار رسوب و جرم می شوند و باید در سریع ترین زمان ممکن برای برطرف کردن آن اقدام کرد.

برای این منظور یک بسته جرم گیر را داخل جا پودری ماشین بریزید و تنظیم دستگاه را بر روی شست و شوی کتان قرار دهید و دکمه استارت را بزنید و در پایان دستگاه شما به طور کامل رسوب زدایی می شود.

نتیجه گیری:

همگام با پیشرفت علم ماشین های لباسشویی بوش از بهترین تکنولوژی های روز دنیا بهره برده اند و این دستگاه ها با توجه به قطعات با کیفیتی که برای ساخت آن استفاده شده است دارای دوام و کیفیت بالایی هستند و به راحتی از بین نمی روند.

قطعات تمامی ماشین لباسشویی های بوش ساخت آلمان و مونتاژ آنها بسته به کد محصول در آلمان یا ترکیه هستند. در هر مدل از ماشین های لباسشویی بوش ویژگی هایی متمایز هست که باعث می شود در تعداد برنامه ها یا آپشن ها تغییر ایجاد شود.

اکثر این دستگاه ها در رنگ سیلور دارای بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ هستند.

به لطف موتور قدرتمندی که در لباسشویی های بوش به کار رفته است عملکردی بی صدا و بدون لرزش را دارید.

همانطور که در این مقاله خوانیدید کاملا مشخص است که استفاده از ماشین لباسشویی بوش بسیار ساده و لذت بخش می باشد و در عین حال می توانید برای مدت زمان طولانی از این سیستم ها بهره ببرید.