کدام فر را بخریم
کدام فر بهتر است؟

هنگامی که به دنبال یک فر توکار جدید هستید، احتمالاً می خواهید بدانید که کدام فر برای آشپزخانه و نیازهای شما بهترین است.

فر معمولی چیست؟ فر کانوکشن چیست؟ آیا قیمت فر توکار بوش مناسب است ؟ در مورد خرید فر بوش چطور؟ فر برقی بوش ترکیه بهتر است یا فر برقی بوش آلمان؟ این سوالات ممکن است در هنگام بررسی برای خرید فر توکار در ذهنتان ایجاد شود.

به عنوان مثال، اکثر فرهای بوش مجهز به فن هستند که اصطلاحاً به آن فر همرفتی می گویند تا بتواند هوای گرم را به طور یکنواخت در قسمت های مختلف حفره فر پخش کنند. از آن جایی که نظافت و تمیز کردن فر یک کار خسته کننده و غیرقابل انکار است، برای صرفه جویی در زمان و بدون این که دردسری ایجاد شود پیشنهاد می کنیم  دستگاهی که تمیز کنندگی خودکار دارد را انتخاب کنید که به عنوان فرهای  پیرولیتیک نیز شناخته می شوند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید و راهنمای فر را مورد بررسی قرار دهید تا بدانید هنگام خرید یک دستگاه جدید چه مواردی را باید در نظر بگیرید.

فر و اجاق گاز خود را از طریق یک پانل کنترل می توانید تنظیم کنید.

  • در این دستگاه ها که استفاده از آن ها بسیار باب می باشد و ممکن است در بیشتر آشپزخانه وجود داشته باشند، دو وسیله ( یک فر و یک اجاق گاز) در یک دستگاه قرار دارند که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

  • دو دستگاه فر که به صورت مجزا هستند در یک دستگاه و معمولاً در دیوار نصب می شوند.

  1. ابعاد استاندارد فر توکار بوش

در ابتدا فضایی که برای نصب این دستگاه ها دارید را با دقت اندازه بگیرید و برای شروع بهتر است به دفترچه راهنمایی که همراه دستگاه می باشد نگاه کنید. در این بخش چند توصیه کلی در مورد اندازه ها وجود دارد.

  • ابعاد استاندارد: دستگاه هایی با ابعاد 60×60 که در واقع ارتفاع و عرض دستگاه هر دو به یک اندازه و در حدود 60 سانتی متر می باشد و بیشتر فرهای بوش دارای این ابعاد هستند.
  • ابعاد کامپکت: فرهای کامپکت بوش دارای ابعادی در حدود 60 × 45 سانتی متر هستند که در این مدل ها ارتفاع دستگاه 45 سانتی متر است.
  • فر عرض 90 : برخی از دستگاه ها دارای اندازه 90 × 48 سانتی متر (wxh) می باشند که عرض آن ها 90 سانتی متر است. تعداد محدودی از فرها نیز دارای اندازه 60 × 90 سانتی متر (wxh)می باشند.

نکته :

” یک فر کامپکت با ارتفاع 45 سانت را می توان با یک کشو گرم کن بوش ترکیب کرد تا با ابعاد استاندارد فر مطابقت داشته باشد.”

  1. کدام نوع فر با دیزاین آشپزخانه و آن چه که برای آشپزی مد نظر دارید مناسب است؟

فرهای امروزی گرما تولید می کنند یا هوا را به روش های مختلف به گردش در می آورند. به عنوان مثال، یک مدل کانوکشن با هوای گرم طبخ و پخت می کند در حالی که یک فر بخار می تواند علاوه بر پختن و پخت با هوای گرم، غذا را با بخار نیز بپزد.

یک فر کانوکشن از یک فن برای پخش یکنواخت گرما در فضای داخلی استفاده می کند. این به پخت یکنواخت در تمامی بخش های ظروفی که در آن قرار داده اید کمک می کند. علاوه بر تنظیمات جابجایی، اکثر این لوازم، به عنوان مثال، گرمای معمولی (بدون فن)، گرمای پایین و تنظیمات گریل را نیز ارائه می دهند. فرهای بوش با تنظیمات کانوکشن پیشرفته، مانند D3 Hotair یا 4D Hotair عرضه می شوند. مزیت استفاده از این دستگاه ها: توزیع یکنواخت گرما روی سه قفسه (3 بعدی) یا چهار (4 بعدی) به طور همزمان می باشد.

علاوه بر ارائه حالت‌های پخت و پز معمولی، فر بخارپز از بخار آب برای پختن غذاها نیز استفاده می‌کند. این روش سبک و در عین حال سالم خوشمزه برای تهیه و گرم کردن مجدد بسیاری از غذاها باعث حفظ مواد مغذی می شود. مدل‌های ما به شما این امکان را می‌دهند که یک وعده غذایی کامل از سبزیجات، ماهی، سیب‌زمینی را در سه قفسه به طور همزمان بپزید و با عملکرد Steam  Plus ، که دمای بخار را تا 120 درجه سانتیگراد افزایش می دهد، شام خیلی سریع با حفظ بیشتری از ویتامین ها سرو می شود.

نکته:

” یک ویژگی بخار اضافه در برخی از فر‌های فن دار بوش به شما امکان می‌دهد تا برای پختن نان، مثلاً نان خرد شده استفاده کنید.”

این دستگاه های چند منظوره، فرهای فن داری هستند که دارای تنظیمات مایکروویو هستند. در نتیجه می توان از آنها برای پختن غذا و همچنین گرم کردن آن استفاده کرد، یعنی نیازی به مایکروویو جداگانه ندارید. فعال کردن مایکروویو در حین پخت و پز نیز روند را تسریع می کند. کارآمد، صرفه جویی در فضا و راحتی در انجام کار ویژگی هایی است که مناسب این دستگاه ها می باشد. برخی از فرهای مایکروویو کانوکشن بوش نیز دارای عملکرد بخار اضافی هستند.

تمیز کننده خودکار فر توکار بوش
  1. فرهای با تمیز کنندگی خودکار ( خود تمیز شونده) چه دستگاه هایی هستند؟

فرهایی که مجهز به برنامه تمیز کردن از دمای بالا برای سوزاندن مواد غذایی و باقی مانده چربی در داخل هستند، به عنوان اجاق های پیرولیتیک نیز شناخته می شوند. هنگامی که برنامه به پایان رسید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خاکستر باقی مانده را پاک کنید بدون نیاز به استفاده از مواد شیمیایی!

برخی از دستگاه های بوش دارای پوششی هستند که چربی را جذب می کند یا به جای خود تمیز شوندگی پیرولیتیک، از آب در فرآیندی به نام هیدرولیز استفاده می کنند.

نکته: در مقاله ی چگونه فر خود را تمیز کنیم به طور کامل نحوه تمیز کردن داخل انواع فر توکار را آموزش دادیم.

  1. چه ویژگی هایی از فر هوشمند، زندگی را آسان تر می کند؟

می توانید از طریق برنامه Home Connect در تلفن خود به WiFi فر دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. این یک راه عالی برای لذت بردن از ویژگی های هوشمندانه ای است که آشپزی را سرگرم کننده تر می کند  و این ویژگی ها:

 

  • راحتی: زمانی که در راه خانه هستید می توانید شروع به گرم کردن غذای خود کنید.
  • ایمنی: بعد از تمام شدن فرایند پخت و هنگام خروج از منزل می توانید دوباره بررسی کنید که خاموش باشد.
  • دقت: یک دستور غذا را در برنامه انتخاب کنید، تنظیمات را به فر خود که دارای WiFi است ارسال کنید.
  • نکات: Oven Assistant برنامه های مناسبی را برای ظرف شما پیشنهاد می کند.
  • پشتیبانی: Remote Diagnostics به تکنسین Bosch اجازه می دهد تا یک مشکل را از راه دور بررسی کند.
فر هوشمند
بهترین مارک و برند فر توکار برقی

معتبرترین برند فر چیست؟ فرها چقدر عمر می کنند؟ بهترین فر برای خرید کدام است؟ چه کسی بهترین فر ها را می سازد؟ طبیعی است که خواهان یک دستگاه باکیفیت باشید که دارای طول عمر بالایی باشد. فرهای بوش جزو دستگاه های با کیفیت موجود در بازار هستند که جدیدترین فناوری های روز دنیا در آن ها به کار رفته است.

یک فر چقدر انرژی مصرف می کند؟ این موضوع به مدل و هم چنین تنظیمات و دمایی که اغلب استفاده می کنید بستگی دارد. به طور کلی، اکثر وسایل مدرن، گرمایی متوسط ​​تا زیاد حدود 2.4 کیلووات ساعت در ساعت مصرف می کنند. کارآمدترین فرهای بوش از گرمایی که با فن ایجاد می شود (همرفت) استفاده می کنند.

نان خرد شده، کیک مرطوب، بیسکویت های لطیف: داشتن یک وسیله عالی برای افرادی که علاقه زیادی به آشپزی دارند ضروری است. از آنجایی که تمامی فرهای بوش برای پخت طراحی شده اند، در نهایت می توانید تمامی خواسته ها و نیاز های فضای آشپزخانه شما را برطرف کند. اگر مرتباً در حجم بالایی به طور مثال کلوچه یا بیسکویت می‌پزید، دستگاه هایی که دارای حجم بالایی هستند   XL  یا XXL فضای مناسبی را برای چند سینی به طور همزمان فراهم می‌کنند.

سخن پایانی:

انتخاب فر مناسب برای فضایی که دارید کاملا امری سلیقه ای بوده و به انتظارات شما، دیزاین و فضایی که دارید بستگی دارد. کمپانی بوش با توجه به هر سلیقه ای دستگاهی را طراحی و به بازار ارائه داده است و می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.